مشاور تحصیلی - معلم ریاضی
ارائه ی مطالب مفید مرتبط با ریاضیات و مشاوره 

 

به ازای چه مقادیر n ، عدد T  مجذور کامل خواهد بود؟

  !T=2!+3!+4!+…..+n

[ سه شنبه بیست و سوم مهر 1392 ] [ 9:55 ] [ جواد ولی لو ]

دومین جلد از کتاب المپیاد نوجوانان ایران منتشر شد.

به اطلاع آن دسته از دانش آموزان پایه سوم راهنمایی که متقاضی شرکت در المپیادهای ریاضی و مسابقات ادواری بین المللی ریاضی هستند می رساند که جلد دوم از پرسش های المپیاد نوجوانان ایران توسط نشر مبتکران به بازار آمد.

این مجموعه شامل آزمون های مرحله اول و دوم المپیاد نوجوانان ایران می باشد که هر سه پایه ی تحصیلی راهنمایی را پوشش می دهد.

امیدوارم که برای علاقمندان المپیاد مفید باشد.

[ یکشنبه هفدهم دی 1391 ] [ 12:18 ] [ جواد ولی لو ]
دوستی سوال پرسیده بود که راجع به آزمون های ورودی تکمیل ظرفیت دبیرستان های خوب در پایه های بالاتر از اول دبیرستان چه منابعی مفید است؟

در جواب ایشان و دوستان دیگری که وضعیت ایشان را دارند باید عرض کنم که کتب درسی و تستی انتشارات مبتکران کتب بسیار ارزشمندی هستند.البته منوط به این هست که دانش آموز در مباحث درسی پایه دچار مشکل نباشند.

[ سه شنبه سی ام آبان 1391 ] [ 9:33 ] [ جواد ولی لو ]
 

۱- چند عدد سه رقمی وجود دارد که مجموع ارقام آن ۲۴ باشد؟

۲-تمام اعداد طبیعی از ۱ تا ۱۳۸۸ را نوشته ایم.

هزار و سیصد و هشتاد و هشتمین رقم در این دنباله چند است؟

 

برای پاسخ دادن تا روز ۵شنبه ۱۸ آبان فرصت دارید.

[ دوشنبه پانزدهم آبان 1391 ] [ 7:37 ] [ جواد ولی لو ]
 

با سلام به تمامی دانش آموزان عزیزم (در شهر تهران) به اطلاع می رساند :

کلاسهای  اینجانب

به صورت

 خصوصی و نیمه خصوصی

در مقاطع

ریاضیات کنکور - آمادگی المپیاد ریاضی مقدماتی و

آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و دبیرستان های برتر

از نیمه ی آبان ماه شروع خواهد شد

در صورت تمایل به شرکت در کلاسها 

 با شماره ی ۰۹۳۹۱۳۴۷۴۶۶ تماس بگیرید

[ یکشنبه هفتم آبان 1391 ] [ 15:7 ] [ جواد ولی لو ]
 

دانش آموزان پایه ی سوم راهنمایی جهت کسب مهارت در درس هندسه می توانند به منابع زیر مراجعه نمایند:

۱- هندسه ی جامع دوره راهنمایی  تالیف حسین انصاری   نشر مبتکران

۲- کتاب جامع تیزهوشان مرآت  نشر مرآت

۳- هندسه ی صفر   نشر الگو

[ پنجشنبه هجدهم اسفند 1390 ] [ 9:8 ] [ جواد ولی لو ]
 

سلام به دوستان عزیزم

سوالی که ذهن خیلی از دانش آموزها رو به خودش مشغول میکنه (خصوصا کسانی که برای آزمونهای مختلف تستی مثل کنکور آماده میشن) اینه که چطور باید در تست زنی مسلط شد؟

در جواب باید گفت که شرط اول موفقیت در تست زنی این هست که باید مفاهیم درسی را بطور کامل و به صورت مفهومی و تشریحی یاد گرفت.خیلی مواقع دیده میشه که دانش آموز هنوز مطلب درسی رو خوب یاد نگرفته سراغ تست زنی میره.نتیجه این میشه که بعد از چند تا تست که نمی تونه حل کنه ناامید میشه و کل قضیه رو کنار میگذاره.

یادم هست زمانی که خودم دانش آموز بودم (حدود ۱۵ سال قبل) تا قبل از سال چهارم دبیرستان به ندرت کار تستی انجام داده بودیم.نه به این معنی که اهمیت تست در کنکور رو نمی دونستیم .اتفاقا استراتژی مدرسه این بود که تا حد ممکن به قدرت تجزیه و تحلیل و حل تشریحی مسائل درسی پرداخته بشه. نتیجه این بود که در سال چهارم در کار تستی خیلی موفق بودیم.هر چند که اوایل کار به دلیل آشنا نبودن کافی به روشهای تست زنی نتایج خوبی نداشتیم ولی به دلیل پشتوانه قوی علمی خیلی زود تونستیم نتایج خوبی رو رقم بزنیم.

نتیجه اینکه اولین و مهمترین اقدام این هست که به لحاظ مفهومی و تشریحی دروس رو باید خوب یاد بگیریم.

ان شاءا... در روزهای آینده ادامه مطلب رو خدمتتون عرض خواهم کرد.

[ دوشنبه بیست و چهارم بهمن 1390 ] [ 13:20 ] [ جواد ولی لو ]
 

پیرو درخواست های مکرر دانش آموزان عزیز سوم راهنمایی جهت معرفی منابع آموزشی جهت آمادگی هر چه بیشتر در آزمو ن های ورودی دبیرستانهای برتر منابع زیر معرفی می گردد:

۱- آمادگی ریاضی (آمادگی آزمون انرژی اتمی ) - نشر الگو

۲- المپیاد پویا - نشر ورسه

۳- ریاضیات سوم راهنمایی - نشر مبتکران

۴- به روش آموزش ریاضی سوم راهنمایی - نشر واله

۵- کتاب جامع تیزهوشان - نشر مرآت

۶- ۲۰۰۰ تست کاهه - نشر مبتکران

۷- ۱۳ آزمون برای ۱۳ روز - نشر مبتکران

امیدوارم مفید و موثر واقع شود.

[ یکشنبه بیست و سوم بهمن 1390 ] [ 10:37 ] [ جواد ولی لو ]
 

.:: بردار ::.


ادامه مطلب
[ شنبه چهاردهم آبان 1390 ] [ 8:58 ] [ جواد ولی لو ]

.:: مجموعه اعداد صحیح و گویا ::.

الف: مجموعه عددهای صحیح

عدد صحیح:(integer)

صحیح به معنی تندرست، سالم و درست می باشد و هر یک از اعداد 0 , 1± , 2± , ... را یک عدد صحیح       می نامیم. مجموعه ی اعداد صحیح را با حرف که از کلمه آلمانی Zahlen به معنی «عدد صحیح» گرفته شده است، نمایش می دهند. این مجموعه عبارت است از:

{ ... , 3+ , 2+ , 1+ , 0 , 1- , 2- , 3- , ...} =

به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 


ادامه مطلب
[ پنجشنبه پنجم آبان 1390 ] [ 14:9 ] [ جواد ولی لو ]

جذر (root):

جذر به معنی ریشه ، بن و پایه است. در ریاضیات جذر گرفتن عکس عمل به توان رساندن می باشد.

به ادامه مطلب مراجعه کنید...


ادامه مطلب
[ پنجشنبه پنجم آبان 1390 ] [ 9:33 ] [ جواد ولی لو ]
با سلام به دانش آموزان عزیزم در پایه سوم راهنمایی

به منظور رفع اشکالات ریاضی شما عزیزان جزوات درسی ریاضی را به صورت مبحثی در وبلاگ قرار خواهم داد.

امیدوارم مفید و موثر باشد.

و اما قسمت اول جزوه...


ادامه مطلب
[ چهارشنبه چهارم آبان 1390 ] [ 13:10 ] [ جواد ولی لو ]

دانش آموزان سوم راهنمایی متقاضی شرکت در کلاسهای 

 آمادگی آزمون ورودی دبیرستان های ممتاز 

به ادامه مطلب مراجعه نمایند...


ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و دوم شهریور 1390 ] [ 8:28 ] [ جواد ولی لو ]
پویانمایی از اندازه زوایای داخلی مثلث

برای مشاهده پویانمایی های دیگر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و نهم آبان 1389 ] [ 11:0 ] [ جواد ولی لو ]

در سال 1949 رياضي‌دان هندي به نام كاپركار(D.R.Kaprekar)به نتيجه ي جالبي پي برد كه به"عمل كاپركار" مشهور شد. او يك عدد چهار رقمي دلخواه كه در آن تمامي رقم‌ها يكسان نبودند را انتخاب كرد،سپس بزرگ‌ترين و كوچك‌ترين عدد چهار رقمي كه با رقم هاي آن عدد ساخته مي شد را تشكيل داد و تفاضل آن ها را به دست آورد.براي عدد حاصل نيز همين روند را تكرار كرد و پس از چند مرحله درنهايت به عدد 6174 رسيد.



ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و پنجم آبان 1389 ] [ 8:26 ] [ جواد ولی لو ]
مجموعه ی ریاضی دان نوجوان کتاب کار ریاضی سوم راهنمایی

با سلام به دانش آموزان عزیزم.کتاب ریاضی دان نوجوان از جمله تالیفات من هست که با انتشارات قلم چی و با همکاری چند نفر از همکارانم تالیف و به چاپ رسیده. دانش آموزانی که کتاب درسی رو در سطح خوب کار کردند می تونند از این کتاب استفاده کنند. تمرینات متنوعی طراحی شده بصورت موضوعی طبقه بندی شدند.این کتاب رو به تمامی دانش آموزان علاقمند به ریاضی توصیه  می کنم.امیدوارم براتون راهگشا باشه.

[ یکشنبه شانزدهم آبان 1389 ] [ 9:25 ] [ جواد ولی لو ]
سلام به دانش آموزان عزیزم

پیشنهاد می کنم به سایت http://www.mathway.com/ حتما سر بزنید.

می تونید خیلی از مسائل ریاضی رو به کمک این سایت حل کنید.

[ یکشنبه نهم آبان 1389 ] [ 13:25 ] [ جواد ولی لو ]
من داشتنها و نداشتنهای انسان را به 2 بخش تقسیم کرده ام:

۱- داشتنها (می داند دارد - نمیداند دارد)

۲- نداشتنها (می داند ندارد - نمیداند ندارد)

...


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و چهارم مهر 1389 ] [ 8:48 ] [ جواد ولی لو ]

با سلام به تمامی دانش آموزان عزیزم

پیرو درخواست تعدادی از شما عزیزان به اطلاع می رساند کلاسهای آمادگی آزمون ورودی تیزهوشان و دبیرستانهای برتر بنده در قالب گروه آموزشی فرزانگان اندیشه و قلم از نیمه ی مهر ماه شروع خواهد شد.

تدریس ریاضیات  و هوش را خودم به عهده دارم و سایر دروس را جمعی از بهترین دبیران مدارس ممتاز ( از جمله رهیار - مفید - علامه طباطبایی - گسترش و ... ) را به عهده دارند.

کلاسها به دو شکل خصوصی  و نیمه خصوصی ( کلاس ۷ نفره ) تشکیل می شود.

در صورت تمایل به شرکت در کلاسها می توانید با شماره ی ۰۹۳۹۱۳۴۷۴۶۶ تماس بگیرید.

[ شنبه دهم مهر 1389 ] [ 9:6 ] [ جواد ولی لو ]

با سلام به دانش آموزان عزیز سوم راهنمایی

با توجه به سوالات متعدد دانش آموزانم راجع به کم و کیف آزمون تیزهوشان چند نکته رو خدمتتون عرض می کنم :

۱- آزمون ورودی به دبیرستانهای تیزهوشان ( علامه حلی یا شهید بهشتی یا شهید رجایی:پسران و فرزانگان : دختران ) در دو مرحله معمولا اسفند ماه و خرداد ماه انجام می شود.

۲- سطح سوالات آزمون بالاتر از کتاب هست.(حدود ۵۰ درصد) تسلط بر کتاب لازمه ولی کافی نیست. بهترین منابع آموزشی موجود کتابهای درسی مبتکران هست که در بازار هم در دسترس هست.

۳- جدای از درس لازمه که در طول دوره ی آماده سازی چند نمونه آزمون تستی شرکت کنید.معمولا مدارس با موسسات موجود قرارداد می بندند. اگر این برنامه در مدرسه تون نیست خودتون می تونید با مراجعه به این موسسات ثبت نام کنید.

۴- اینکه چه موسسه ای برای آزمونها مناسب هست باید چند مولفه رو در نظر بگیرید. اعتبار آزمون های موسسه یکی از این فاکتور هاست. تعداد آزمون ها فاکتور دوم هست که باید دقت بشه خیلی زیاد نباشن. منابع آموزشی (درس آزمون)که برای آشنایی با آزمونها از طرف موسسه در اختیار گذشته میشه هم مهمند. با در نظر گرفتن همین سه مولفه ی مهم پیشنهاد من آزمون های مبتکران هست. البته این رو هم بگم که اگر سطح درسی تون خیلی بالا نیست می تونید آزمون های گاج رو انتخاب کنید.

امیدوارم که بتونید با برنامه ریزی مطالعاتی مناسب نتیجه ی لازم رو بگیرید.

[ شنبه دهم مهر 1389 ] [ 8:53 ] [ جواد ولی لو ]

آیا می توانید تصور کنید که یک عدد با مجموع مکعب های ارقامش برابر باشد ؟

چند لحظه ای تأمل کنید تا دقیقا ً بیان کنیم ماجرا چیست .

این یک پدیده ی غیر طبیعی است زیرا تنها برای 5 عدد برقرار است. این 5 عدد عبارتند از :

         به ادامه مطلب مراجعه کنید....


ادامه مطلب
[ شنبه ششم شهریور 1389 ] [ 14:6 ] [ جواد ولی لو ]
رسم مثلث را در حالت های « ض ض ض » ، « ض ز ض »

 و « ز ض ز » و یا مثلث قائم الزاویه را در دو حالت وتر

 و یک ضلع و یا وتر و یک زاویه تند به کمک خط کش و پرگار دیده ایم .

 اکنون می خواهیم رسم مثلث را در حالت های غیر متعارف تجربه کنیم. ( غیر از سه حالت فوق )

مثلث های زیر را رسم کنید...


ادامه مطلب
[ پنجشنبه بیست و هشتم مرداد 1389 ] [ 17:56 ] [ جواد ولی لو ]

دنیای اعداد بسیار زیباست و شما می توانید در آن شگفتیهای بسیاری را بیابید. در میان اعداد برخی از آنها اهمیت فوق العاده ای دارند، یکی از این اعداد که سابقه آشنایی بشر با آن به هزاران سال پیش از میلاد میرسد عددی است بنام “نسبت طلایی” یا Golden Ratio.

golden1-0


ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و ششم مرداد 1389 ] [ 13:58 ] [ جواد ولی لو ]

به عمليات زير خوب دقت كنيد،

مي گويند تنها افراد با ضريب هوشي 120 يا بالاتر

مي توانند پاسخ آن را بيايند!


اگر


2 + 3 = 10
7 + 2 = 63
6 + 5 = 66
8 + 4 = 96

آنگاه

                                           ؟؟  =  9 + 7  

جواب، ...

منتظر پاسختون هستم.

[ یکشنبه دهم مرداد 1389 ] [ 8:14 ] [ جواد ولی لو ]

سلام به همه ی دانش آموزان عزیزم

رضا پیرزاده ی عزیز لینکی رو فرستاده که توصیه می کنم همه به این آدرس

سر بزنند.http://www.fal.maghsad.com 

دوستانی که سر زدند به عنوان یه سوال نکته ی اون رو بنویسند.

دقت کنید که تا ۱۰/۵  فرصت دارید.       

[ چهارشنبه ششم مرداد 1389 ] [ 11:10 ] [ جواد ولی لو ]
[ یکشنبه سوم مرداد 1389 ] [ 18:49 ] [ جواد ولی لو ]
[ یکشنبه بیستم تیر 1389 ] [ 9:11 ] [ جواد ولی لو ]

   5 = 1  

  25 = 2  

  125 = 3  

  625 = 4  

  ? = 5  

۰

۰
۰

منتظرجوابتان در  قسمت نظرات هستم. 

[ پنجشنبه هفدهم تیر 1389 ] [ 8:4 ] [ جواد ولی لو ]
 
زندانی ها (مستقل از تعداد رنگ های استفاده شده برای کلاه ها) می توانند زنده ماندن m-1 نفر را تضمین کنند فرض کنید قاضی از n رنگ استفاده کند روز قبل زندانی ها به هر رنگ یکی از اعداد 1 تا n را نسبت میدهند زندانی ها از اخر صف به ترتیب شروع به حدس زدن رنگ کلاه خود می کنند نفر اخر صف (که تنها کسی است که احتمالا زنده نمیماند جمع اعداد متناظر (m-1) کلاهی را که مشاهده می کند ( به پیمانه n ) به عنوان رنگ احتمالی کلاه خود اعلام می کند اما از انجا به بعد هر فرد با داشتن جمع اعداد متناظر رنگ احتمالی کلاه خود اعلام می کند اما از اینجا به بعد هر فرد با داشتن جمع اعداد متناظر رنگ کلاه هایی که مشاهده میکند (که البته خودش باید این مجموعه را حساب کند) و جمع اعداد متناظر رنگ کلاه هایی که مشاهده می کند به اضافه عدد متناظر رنگ کلاه خودش (که از روی عددی که نفر قبل به عنوان رنگ کلاه خود اعلام کرده مشخص میشود) رنگ کلاه خود را با اطمینان حدس می زند.
[ سه شنبه پانزدهم تیر 1389 ] [ 10:27 ] [ جواد ولی لو ]
 
یک قاضی قصد دارد حکم اعدام را در مورد m زندانی محکوم به مرگ به طریق زیر ( که در این صورت احتمالا بعضی از انها اعدام نمیشوند) اجرا کند...

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه پانزدهم تیر 1389 ] [ 10:26 ] [ جواد ولی لو ]
........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

تسهیل ارتیاط با دانش آموزانم
ارائه ی مطالب مفید ریاضی و مشاوره
امکانات وب
00++00cdn33++33iromusic.pro/archive/2014/06/128/salar_aghili-tasnif_vatan-(IroMusic)-358.mp3

فروش بک لینکطراحی سایتعکس